Dekada bezpośredniej reklamy leków na receptę ad 6

Raport GAO wykazał, że ten przegląd prawny doprowadził do zmniejszenia liczby wydawanych pism, a także do opóźnień, takich, że listy ostrzegawcze FDA są często wysyłane długo po tym, jak rozpoczęła się fałszywa lub wprowadzająca w błąd kampania reklamowa. [22] liczba listów regulacyjnych wysłanych przez FDA w 2002 r. była mniejsza niż połowa w 2001 r. (28 vs. 68) (rys. 1). Drugą oznaką osłabienia nadzoru FDA nad reklamami bezpośrednimi konsumentami w ostatnich latach jest to, że liczba pracowników zajmujących się przeglądaniem reklam pozostaje względnie stabilna, podczas gdy wykorzystanie takiej reklamy znacznie wzrosło. W 2002 r. Trzech pracowników FDA zajmowało się recenzowaniem reklam bezpośrednio do konsumentów.22 W 2004 r. Czterech pracowników przeglądało takie reklamy, mimo że wydatki na tę formę reklamy (i prawdopodobnie liczbę reklam do przeglądu) wzrosły o 45% z 2,9 mld USD do 4,2 mld USD (tabela 1) .23
Wreszcie, zgodnie z hipotezą, że liczba pracowników nie dotrzymała kroku liczbie reklam leków na receptę, odsetek reklam w sieci reklamowej, które przeszły przegląd FDA przed wietrzeniem, spadł z 64% w 1999 r. Do jedynie 32% w 2004 r. 23. Tak więc nawet jeśli producenci byli Aby zwiększyć zgłaszanie reklam do FDA, agencja stwierdziła, że bieżące zaopatrzenie FDA w tę pracę prawdopodobnie doprowadziłoby do opóźnień w przeglądzie. . . i zniechęcić [producentów] do przedłożenia materiałów do wcześniejszego przeglądu FDA. 23
Nasze badanie ma kilka kluczowych ograniczeń. Dane dotyczące sprzedaży w branży uzyskaliśmy z PhRMA, która w swoich rocznych raportach zawiera dane sprzedażowe tylko dla swoich członków. Idealnie byłoby uwzględnić sprzedaż wszystkich markowych leków sprzedawanych na receptę, w tym środków farmaceutycznych i biologicznych, i wykluczać sprzedaż leków generycznych (ponieważ leki generyczne zazwyczaj nie są promowane). Dane dotyczące sprzedaży PhRMA mogą zawierać pewną ogólną sprzedaż (jeśli członek zgłasza zarówno sprzedaż markową, jak i generyczną) i zwykle nie obejmują sprzedaży czynników biologicznych, które są wytwarzane przez firmy należące do innej grupy handlowej (Biotechnology Industry Organisation). W rezultacie dane o sprzedaży mogą zaniżać całkowitą sprzedaż dolara dla branży. Dostarczamy dane o wydatkach na bezpłatne próbki wycenione według przybliżonej ceny detalicznej, co oznacza, że zazwyczaj są wyceniane w audytach promocyjnych w branży. W związku z tym wartość bezpłatnych próbek, które prezentujemy, prawdopodobnie zawyża koszty alternatywne dla producentów, które leżą gdzieś pomiędzy krańcowym kosztem produkcji a wartością detaliczną.
Od 2000 r. Bezpośrednia reklama leków na receptę nadal rośnie, zarówno w wartości bezwzględnej, jak i w stosunku do innych form promocji. Mimo że baza dowodów jest coraz większa, istnieje niewiele danych wspierających ocenę bilansu kosztów i korzyści takich reklam. [24] Debata nad tym, czy i jak reklamy bezpośrednio do konsumentów powinny być ściślej regulowane, ma miejsce w kontekście rosnącej troski o wzrost wydatków na opiekę zdrowotną, szczególnie w programie Medicare. Lepsze zrozumienie wpływu bezpośredniej reklamy na leki na receptę ma istotny wpływ na zdrowie publiczne nie tylko w Stanach Zjednoczonych i Nowej Zelandii, gdzie takie reklamy są dozwolone, ale także w Kanadzie i Unii Europejskiej, gdzie takie reklama jest zabroniona, ale ostatnio została poddana próbie.25,26
Finansowanie i ujawnianie informacji
Obsługiwane przez dotację (KL2-RR024154-01, do Donohue) z Narodowego Centrum Zasobów Badawczych, komponentu Narodowego Instytutu Zdrowia (NIH); Mapa drogowa NIH dla badań medycznych; oraz Fundację Alfreda P. Sloana (doktor Rosenthal).
Dr Donohue zgłasza otrzymywanie opłat za konsultacje od GlaxoSmithKline i CanWest Global Communications. Nie zgłoszono żadnego innego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym artykułem.
Dziękujemy Josephowi Hanlonowi i Judith Lave za pomocne komentarze na temat wcześniejszych projektów tego artykułu.
Author Affiliations
Z Departamentu Polityki Zdrowotnej i Zarządzania, University of Pittsburgh Graduate School of Public Health, Pittsburgh (JMD); Departament Polityki Zdrowotnej i Zarządzania, Harvard School of Public Health, Boston (MC, MBR); i Vanderbilt School of Medicine, Nashville (MC).
Prośba o przedruk do Dr. Donohue w Departamencie Polityki i Zarządzania Zdrowiem, University of Pittsburgh Graduate School of Public Health, Crabtree Hall A613, 130 DeSoto St., Pittsburgh, PA 15261, lub at.
[podobne: kamil składowski twitter, kaspol, gemini limanowa ]