Dekada bezpośredniej reklamy leków na receptę cd

Dane o wydatkach promocyjnych zostały skorygowane do 2005 dolarów za pomocą indeksu cen konsumpcyjnych. Zbadaliśmy wydatki na wszystkie formy promocji w odniesieniu do sprzedaży, aby ustalić, czy intensywność farmaceutycznych wydatków promocyjnych zmieniła się w ciągu ostatniej dekady. Zbadaliśmy rozkład wydatków promocyjnych według rodzajów na 10 wiodących kategorii leków pod względem sprzedaży w dolarach w Stanach Zjednoczonych. Ponadto zbadaliśmy poziom i terminy (w odniesieniu do zatwierdzenia przez FDA leku) wydatków na reklamę w przypadku 20 leków o największym wydatku na reklamę bezpośrednią w roku 2005. Aby scharakteryzować charakter egzekwowania FDA związanego z wydatkami na reklamę w czasie, zbadaliśmy liczbę listów egzekucyjnych związanych z promocją w każdym roku i dalej obliczyliśmy procent działań związanych z egzekwowaniem w zakresie promocji, które były przeznaczone na kampanie reklamowe (w przeciwieństwie do materiałów promocyjnych skierowanych na u pracowników służby zdrowia). Na koniec zbadaliśmy treść zawiadomień o naruszeniu w celu określenia rodzaju naruszenia (np. Fałszywe lub wprowadzające w błąd twierdzenia dotyczące skuteczności lub ryzyka narkotyków) i obliczono proporcje związane z każdym typem.
Wyniki
Ogólnoświatowe trendy w promocji
Tabela 1. Tabela 1. Roczne wydatki na reklamę bezpośrednią i promocję dla pracowników służby zdrowia w latach 1996-2005. Całkowite rzeczywiste wydatki na promocję wzrosły z 11,4 miliarda do 29,9 miliardów dolarów w latach 1996-2005 przy średniej rocznej stopie procentowej wynoszącej 10,6% (tabela 1). Procent sprzedaży wydanej na promocję dla całej branży wzrósł z 14,2% w 1996 r. Do 18,2% w 2005 r. W ciągu ostatnich 9 lat wydatki na reklamę bezpośrednią i bezpłatną oraz próbki wzrosły jako udział w całkowitej promocji , podczas gdy inwestycje w szczegóły i reklamy w czasopismach zawodowych spadły w stosunku do całości.
Rzeczywiste wydatki na reklamy bezpośrednie do konsumentów wzrosły o 330% w latach 1996-2005 (tabela 1). Po krótkim spowolnieniu wydatków na reklamę w latach 2000 i 2001 wydatki wzrosły średnio o 14,3% w latach 2002-2005. Jednak promocja wśród profesjonalistów wciąż przewyższa wydatki na reklamę bezpośrednią. W 2005 r. Tylko 14% całkowitych wydatków przemysłu na promocję farmaceutyczną poświęcono takiej reklamie.
Rola reklamy dla najlepiej sprzedających się leków
Tabela 2. Tabela 2. Przychody ze sprzedaży w USA i wydatki promocyjne na wiodące terapeutyczne klasy leków, według sprzedaży dolarowej w 2005 r. W 2005 r. 8 z 10 najpopularniejszych klas leków pod względem sprzedaży w dolarach miało co najmniej jeden produkt z wydatkami na reklamę ( Tabela 2). Znaczenie reklamy bezpośredniej dla konsumenta różniło się znacznie w poszczególnych klasach. Producenci inhibitorów pompy protonowej, inhibitory reduktazy 3-hydroksy-3-metyloglutarylo-koenzymu A (HMG-CoA) (statyny) i leki erytropoetynowe wydali odpowiednio 34%, 34% i 31% całkowitego budżetu marketingowego reklamy konsumenckie w 2005 r. Producenci kilku leków z tych klas zainwestowali w kampanie reklamowe (tabela 2). Wydatki na reklamę leków przeciwdepresyjnych, leków na napady padaczkowe i leki przeciwpsychotyczne były niższe niż w przypadku inhibitorów pompy protonowej, statyn i leków erytropoetynowych w stosunku do całkowitego budżetu marketingowego
[patrz też: szew kapciuchowy, gemini wołów, aminotransferaza asparaginianowa ]