Dekada bezpośredniej reklamy leków na receptę

Minęło 10 lat, odkąd zmiana w polityce Food and Drug Administration (FDA) zezwoliła na bezpośrednią reklamę leków na receptę w telewizji. Taka reklama została skrytykowana za zachęcanie do niewłaściwego stosowania leków i zwiększanie wydatków na narkotyki.1,2 Obawa, że taka reklama może prowadzić do zwiększonego stosowania drogich leków, została wzmocniona poprzez wprowadzenie w 2006 r. Świadczenia Medicare na receptę (część D ). Badania wpływu reklamy na praktyki przepisywania leków wykazały, że taka reklama zwiększa sprzedaż na skalę ogólną, pomaga zapobiegać wykorzystywaniu leków w leczeniu chorób przewlekłych i prowadzi do nadużywania leków na receptę.3-5 Bezpośrednia reklama dla konsumentów była również kontrowersyjna w świetle po wprowadzeniu na rynek rewelacji dotyczących problemów związanych z bezpieczeństwem leków. Konkretnie, badania kliniczne, które są wymagane do zatwierdzenia leku, zazwyczaj nie są zaprojektowane do wykrywania rzadkich, ale znaczących działań niepożądanych, a współczesne metody nadzoru po wprowadzeniu na rynek często nie łączą się z niepożądanymi zdarzeniami, które mają wysoki wskaźnik rozpowszechnienia tła przy użyciu określonych leków. Po wycofaniu z rynku leku Vioxx (rofekoksyb), leku intensywnie promowanego wśród konsumentów, 6 krytyków wezwało FDA do ograniczenia reklamy bezpośredniej do konsumenta, szczególnie w przypadku nowych leków, 7 pogląd ten został powtórzony w niedawnym raporcie Instytut Medycyny dotyczący bezpieczeństwa leków.8
Na koniec, Government Accountability Office (GAO) 9 i inne10 skrytykowały stosowanie przez FDA przepisów regulujących reklamę bezpośrednią. Krytyka skupiła się szczególnie na adekwatności przeglądu reklam farmaceutycznych przez FDA, a także na poziomie i szybkości działań egzekucyjnych podjętych po przeglądzie.
Ponieważ reklama bezpośrednia dla konsumenta ma znaczący wpływ na popyt na leki na receptę, ważne jest zrozumienie ewolucji takiej reklamy i jej regulacji. Chociaż jedno z badań wykazało, że wydatki na taką reklamę wzrosły trzykrotnie w latach 1996-200011, niewiele wiadomo na temat tendencji w wydatkach i innych formach promocji farmaceutycznej w ostatnich latach. W naszym badaniu zbadaliśmy najnowsze trendy w branży wykorzystania reklamy bezpośrednio do konsumenta (w przeciwieństwie do innych form promocji), oceniliśmy terminy kampanii reklamowych w odniesieniu do wprowadzenia leków, aby rzucić światło na kwestie bezpieczeństwa, i przeanalizował trendy w przepisach FDA dotyczących reklamy narkotyków w ostatnim dziesięcioleciu.
Metody
Zbieranie danych
Uzyskaliśmy dane dotyczące wydatków promocyjnych w skali całej branży i konkretnego produktu od trzech firm badających rynek, które śledzą wydatki na reklamę i specjalizują się w formach promocji dla przemysłu farmaceutycznego; uzyskaliśmy również informacje od naukowców i pracowników FDA i innych agencji rządowych. Dane te były szeroko stosowane w badaniach trendów i efektów reklamy bezpośredniej dla konsumenta.3,5,11-14
Dane o wydatkach na reklamę zostały zebrane przez TNS Media, która śledzi lokalne i krajowe kampanie reklamowe w 44 sieciach telewizyjnych (w tym w telewizji kablowej), 658 czasopismach, 202 gazetach, Internecie oraz kilku sieciach i lokalnych rozgłośniach radiowych
[podobne: siesta łomianki, osteoplant, komart knurów ]