Wybory 2008 – Kampania, lobbowanie i amerykański sektor zdrowia ad

Faktyczna różnica może być jednak mniejsza: składki na kampanie skierowane do Freda Thompsona, byłego senatora z Tennessee, nie zostały zgłoszone, ponieważ oficjalnie nie wziął udziału w wyścigu. Demokraci zgromadzili łącznie 3,9 miliona dolarów z sektora opieki zdrowotnej, a republikanie 3,1 miliona dolarów, co jest zgodne z ogólną przewagą demokratów w wyścigu o pieniądze.3 W dziedzinie opieki zdrowotnej najbardziej znanymi kandydatami na prezydenta są Clinton i Romney. Jako pierwsza dama w latach 90. Clinton próbowała i nie zdołała rozszerzyć federalnej roli w służbie zdrowia, alienując firmy farmaceutyczne, ubezpieczycieli zdrowotnych i inne w branży opieki zdrowotnej, proponując jej uniwersalną opiekę zdrowotną i kontrolę kosztów. Później jednak moderowała wiele swoich pozycji. Odkąd służy w Senacie, firmy farmaceutyczne i ubezpieczyciele przychodzą, aby zobaczyć ją bardziej przychylnie, a ona otrzymała od nich więcej składek4. W kampanii reelekcji Senatu w 2006 r. Clinton zebrał 51,6 milionów dolarów – więcej niż jakikolwiek inny kandydat na senatora – w tym 1,6 miliona dolarów z sektora opieki zdrowotnej. Wśród kandydatów na senatorów zajmowała pierwsze miejsce pod względem wkładu od lekarzy i innych pracowników służby zdrowia, druga w składkach ze szpitali i domów opieki, czwarta w składkach z branży ubezpieczeniowej, a druga w składkach z branży farmaceutycznej. Były gubernator Romney, ze swojej strony, podpisał w zeszłym roku dalekosiężne przepisy dotyczące reformy służby zdrowia w Massachusetts, która jest uważana za wielkie osiągnięcie.
Rysunek 1. Rysunek 1. Wkłady sektora zdrowia w wybory federalne w latach 1990-2006. Wkłady miękkich pieniędzy na partie krajowe zostały po raz pierwszy ujawnione publicznie w cyklu wyborczym w 1992 roku. Po wyborach w 2002 r. Dwupartyjny program reformy kampanii zakazał takich składek. Darowizny na rzecz państwowych i lokalnych komitetów partyjnych nie są uwzględniane. W cyklu wyborczym w 2004 r. Pracownicy służby zdrowia wnieśli 74,1 miliona dolarów do kandydatów na prezydenta i kongresów; firmy farmaceutyczne i produkty ochrony zdrowia, 18,0 milionów dolarów; szpitale i domy opieki, 16,6 mln USD; i usług zdrowotnych i organizacji opieki zdrowotnej, 7,9 miliona dolarów. W 2006 r. Pracownicy służby zdrowia przekazali 53,9 miliona dolarów kandydatom na kongresy; firmy farmaceutyczne i produkty ochrony zdrowia, 19,3 miliona USD; szpitale i domy opieki, 13,7 mln USD; oraz usługi zdrowotne i organizacje opieki zdrowotnej, 7,6 miliona USD. Dane pochodzą z Centrum Odpowiedzialnej Polityki.
Tradycyjnie sektor finansowy – banki, firmy ubezpieczeniowe i branża nieruchomości – jest największym źródłem funduszy na wyścigi prezydenckie i kongresowe, a następnie prawników i lobbystów, a następnie grup ideologicznych i jednopotosowych – informuje Centrum Reagowania Polityka. Sektor finansowy przekazał 338,9 miliona dolarów kandydatom federalnym w cyklu wyborczym w 2004 r. (W tym w wyborach prezydenckich) i 251,8 miliona USD w cyklu 2006 r. (Który był po prostu kongresem). W obu cyklach sektor ochrony zdrowia zajmował szóste miejsce wśród 13 sektorów. Wkłady sektora zdrowia – 123,9 mln USD w cyklu 2004 i 98,6 mln USD w cyklu 2006 – stanowiły około 7% wszystkich darowizn
[podobne: cogito siemianowice, enovatis, szew kapciuchowy ]