Wybory 2008 – Kampania, lobbowanie i amerykański sektor zdrowia cd

Większość składek sektora opieki zdrowotnej pochodziła od osób fizycznych (zob. Wykres 1); najbardziej przyczyniły się do tego lekarze i inni pracownicy służby zdrowia. W latach 2004 i 2006 ponad trzy piąte funduszy sektora zdrowia trafiło do republikanów. Kontrastuje to z początkiem cyklu z 2008 r., Podczas którego korzyść z pozyskiwania funduszy trafiła do Demokratów. Rysunek 2. Rysunek 2. Najwyżej wydające sektory i organizacje Lobbing Kongres i agencje federalne w 2006 r. W panelu A przedstawiono 5 sektorów o najwyższych nakładach i zestawienie większości wydatków w sektorze opieki zdrowotnej. Panel B pokazuje 10 najważniejszych organizacji. Łączna kwota wydana na lobbing Kongresu i agencji federalnych wyniosła 2,55 miliarda USD. Dane pochodzą z Centrum Odpowiedzialnej Polityki i zawierają wszystkie dane udostępnione do kwietnia 2007 r. HMO oznacza organizację zajmującą się utrzymaniem zdrowia, a PhRMA oznacza Badania Farmaceutyczne i Producenci Ameryki.
Podobnie jak inne firmy, branża opieki zdrowotnej wydaje znacznie więcej pieniędzy na lobbing w Kongresie i agencjach federalnych niż w wyborach (zob. Wykres 2). W 2006 r. Sektor zdrowia wydał 351,1 miliona dolarów na lobbowanie rządu federalnego – kwota, która stanowiła 13,8% wszystkich wydatków na lobbing i prawie równała się podobnym wydatkom sektora finansowego, który zajął pierwsze miejsce. W sektorze zdrowotnym najwięcej wydali producenci leków, wyrobów medycznych i innych produktów ochrony zdrowia; Pharmaceutical Research i Manufacturers of America (PhRMA) wydali 18,1 miliona USD, 11,8 miliona Pfizera i 10,2 miliona Amgen. Za przemysłem farmaceutycznym poszły szpitale i domy opieki, a następnie organizacje pracowników służby zdrowia, takie jak American Medical Association (AMA). W latach 1998-2006 AMA, American Hospital Association, AARP (dawniej American Association of Retired Persons) i PhRMA wydały odpowiednio drugą, czwartą, szóstą i siódmą większość pieniędzy na lobbing.
Biorąc udział w kampaniach politycznych, osoby i publicznie dostępne publicznie mają nadzieję wpłynąć zarówno na tych, którzy zostali wybrani, jak i na to, co robią, gdy są w biurze. Obecnie istnieje szerokie poparcie dla dokonywania fundamentalnych zmian lub całkowitej przebudowy systemu opieki zdrowotnej.2 Jednak szczegóły są złożone, a ponieważ dyskusja staje się bardziej szczegółowa, więcej osób może preferować utrzymanie status quo lub raczej zmiany przyrostowe niż od nowa. Chociaż wpłaty z sektora opieki zdrowotnej dla kandydatów na prezydenta i innych federalnych kandydatów mogą wzrosnąć w nadchodzących miesiącach, będą nadal karłowate przez kwotę, jaką sektor wydaje na lobbing. Nie ma zapewnień, że wybór nowego prezydenta doprowadzi do poważnych zmian, chociaż potencjał reformy wydaje się większy niż od wielu lat.
Author Affiliations
Dr Steinbrook () jest krajowym korespondentem czasopisma.

[podobne: eticod, gemini limanowa, szew kapciuchowy ]